duggor tentor o skit

Förra veckan på måndag hade jag en dugga. Precis en vecka efter skulle den stora tentan skulle komma. Jag plugagde ihjäl mig till duggan. Jag gjorde verkligen det dem sista veckorna var skit. Men jag vet att många började plugga långt innan mig. Jag önskar att jag var en av dem.

Sen när duggan var över gav jag mig sj en eftermiddagsledighet och bestämde mig för att jag skulle börja plugga på tis. Gjorde jag det? Nej. Gjorde jag det på ons? Nej. Gjorde jag det ngn gng? A en gng en timme eller så. Sen blev det inget mer jag orkade inte mer.

Jag vet att jag måste ta vara på det här nu när jag hade kommit in. Men det blev jobbigt ja tappade all min lust. Jag orkade inte. Jag blev nästan lite rädd då jag fick samma känslor som jag hade då jag inte gick i skolan under en period. Då orkade jag ingeting fastän jag inte gjorde ngt. G och den tredje gick i skolan. Alla mina kompisar gjorde ngt men jag var hemma.

Hursomhelst, nu vet jag att tentan kommer gå skit. Det är säkert. Jag vet att jag inte kommer klara den. Jag vet också att nästa omtenta är precis innan sommarlovet tar slut. Det betyder att jag måste plugga under sommaren. Under sommaren då min kusin gifter sig, då vi åker bort. Jag hoppas det går bra. Det MåSTE gå bra. Jag måste vara disciplinerad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0