när jag inte trodde att jag kunde bli dummare..

Igår skämde jag ut mig totalt. Eller egentligen inte för att ingen vet om det här ännu. Dock kommer jag göra det nu när jag skriver det här.

Hur som helst. Igår började mitt nya internet gälla. Tidigare hade jag comhem, idag har jag stadsnätet. När jag klev upp och satte på datorn så upptäckte jag att det inte fanns någon anslutning. Men vafan är det nu då tänkte jag. Kom på snabbt det här med bytet så jag drog ur kabeln från comhem modemet och satte den på det nya.

Inget hände.

Åh så typiskt att allt ska krångla. Inget går ju rätt. Fatta vilken jobbig kund jag är som tänker ringa och klaga redan på FÖRSTA dagen. Tänkt som gjort. En stackars kille svarade på telefonen. Han lät ny och rädd.

Jag: Hej, internet fungerar inte, jag har anslutit kabeln till modemet men det är ett rött X på datorerna där nere vid högre hörnet.
Kundtjänst: Har du använt kabeln tidigare? Har den fungerat som den ska förut?
Jag: Ja
Kundtjänst: Vad konstigt.. Det ska inte vara några problem.
Jag: Mm, men nu är det så..
Kundtjänst: Har du fått en gul kabel?
Jag: (förvirrad) Vah vadå gulkabel nej det har jag inte skulle man ha fått en sådan?
Kundtjänst: Nej

Tystnad

Kundtjänst: Lyser det på modemet
Jag: Nej. Vad är det som ska lysa? Det finns inget som kan lysa. Eller finns det?
Kundtjänst: Nej. Egentligen inte. Jag vet faktiskt inte vad som är problemet. Det kanske går om några timmar
Jag: Ok men jag ringer dig om några timmar då.


Max 15 minuter senare kommer min lillasyster hem och ser mig kämpa i hallen (modemet sitter högt upp i hallen precis vid ytterdörren). Jag berättar argt vad det är jag sysslar med och att allt alltid går åt helvete.
Hon tittar på modemet och säger sen "syster, du har inte satt på strömmen".


Den feta svarta kabeln var alltså ute och hängde. Omöjligt att missa. Ingenting är omöjligt.

G


Kommentarer
Postat av: Chatila

hahahaha:D

2010-03-02 @ 23:24:25
URL: http://chatila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0