jobbigaste dagen på länge

Denna dag kan lätt läggas till "jobbiga dagarna i mitt liv" listan. Jag hade en salstenta idag kl 09.00 i Gävle. Det innebär att jag måste ut hemifrån 04.30. För att gå ut hemifrån 04.30 måste man vakna lite tidigare för att duscha och äta.

En timmas sömn blev det. Det blev krångel med tågen. Jag var nära på att vända och åka hem för att jag hade tappat hoppet. DÅ kom det ett tåg. Visserligen skulle tåget inte åka till Gävle men det lämnade av mig i en annan liten håla. Därifrån fick jag ta en buss som tog mig till Gävle. Jag skulle enligt tidtabellen vara framme 09.05 vid Gävles central station.

Bussen till skolan går hel och halv så jag missar den med fem minuter. Att gå till skolan tar va 20 minuter. Ännu en gång förlorade jag hoppet men jag hade ändå åkt så långt. Kanske skulle jag bli insläppt.

Precis när jag går in i tentabyggnaden står det en tentavakt där och skäller ut några utbytesstudenter. De hade inte "markerat" sina platser i salen och därmed fick de inte skriva tentan. Jag var så otroligt trött och besviken.

-Ursäkta mig, jag är försenad men jag är anmäld till tentan. Får jag skriva den?
-Självklart kom med mig in så ska jag ge dig din tenta.

Chock. Lite glädje. Hon var så himla trevlig. När jag började skriva på tentan kom hon till mitt bord och frågade om jag inte hade något att äta med mig. Nej sa jag. Resten hörde jag inte för hon pratade så tyst.
Hon hade senare ett flertal gånger gått ut till vänterummet där min lillasyster satt och frågat henne om hon hade någon matsäck eller något att äta som hon kunde ge till mig. Hur söt?

Vägen hem var det värsta. Jag var helt slutkörd och ville bara sova. Självklart blev det inte så. Ett gäng satte sig bredvid mig. Inte vilket gäng som helst. Utan ett gäng som älskar att prata. Helst struntsaker. Japp. De diskuterade hur man skulle kunna döda en människa med ett BAMSE PLÅSTER. Bamse plåstern är enligt detta gäng den vänligaste prylen som finns. Så därför var det sååå himla rooligt att komma på hur man skulle kunna förvandla denna vänliga sak till ett mordvapen.

Andra kommentarer som de kläckte ur sig kunde låta "Oj, nu bet jag på min halstablett" som svar fick denne "då är det kööört". De hoppar väl av i Uppsala tänkte jag. Alla hoppar av där..

..men inte denna gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0