nyårsfirande

Jag måste ha varit den ensammaste lilla själen på jorden den dagen. Jag skulle till min kusin där hela min pappas släkt skulle samlas. Det hade varit en massa god mat och mycket firande.
Jag hade tillochmed fixat mig och var redo att gå...tills min lillasyster kläckte ur sig "e du säker på att vi ska lämna mamma ensam idag".

Min mamma är en jättekänslig person. Iaf när det gäller sina barn. Hon blir lätt sårad, arg, glad osv.
Så jag skickade ett mess till min kusin och sa att vi inte kunde komma. Hon blev sur tror jag.
Till mamma sa vi ingenting om att vi skulle stanna hemma. Hon kom hem med en massa kassar fylld med läsk, godis och sådant som vi skulle ta me oss till kusinen.

Vi tog kassarna och sa hejdå till mamma. Vi kunde se sorgen i hennes ögon! Sen lämnade vi kassarna i vår källare. Efteråt gick vi o köpte present till henne samt tårta och pizzor. Tårta är det bästa mamma vet. Pizza är den godaste maten min mamma vet... Efter ca 1 timma kom vi hem och plingade som galningar. Hon blev så glad när hon såg oss. Hon grät!

Sen kom chocken...

Vi ska äta pizza som mamma i vanliga fall äter på kanske 30 sekunder. Men nej idag vill hon inte, för att hon hade ätit det tidigare idag! Nått som aldrig händer, alltså att hon äter mat innan hon kommer hem. Sen när det kommer till tårtan e hon sååå mätt att hon inte ens tar en liten bit. Alla andra gånger har hon ätit 75% av alla tårtor vi har haft. Sen sitter vi i varsin soffa och ska se på roliga filmer. Då somnar hon på soffan!!!! Jag ber henne att gå till sitt rum men hon vägrar. Så där sitter vi, med lägsta volym, och ser på en skitfilm.

Ångrar jag att jag stanna hemma? Nej.

Kommentarer
Postat av: M

fan vilket dåligt samvete ja får när ja läser det här. alla hade nyårplaner i år förutom mamma för hon fick rycka in på jobbet o jobban tills nio på kvällen. som tur var hade en utav mina småsystrar bestämt sig för att stanna hemma.

Men gud va ni e gulliga =)

2010-01-15 @ 00:09:48
Postat av: G

Det var exakt det som var meningen med detta inlägg, att alla ni ska få dåligt samvete :D nej skoja bara! då är det din tur att stanna hemma nästa nyår ;)

2010-01-15 @ 02:36:50
URL: http://eglen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0