En ändring

Helloww. Igår gick våra gäster kl 3 på natten. Vi hade väldigt roligt. Våra grannar måste hata oss för vi e jättehögljudda. En som inte förstår vårt språk skulle kunna tro att vi bråkar hela tiden. Det gör vi iofs.

Juste. Har ni tänkt på hur mycket tid vi slösar framför TVn varje dag? Själv tittar jag på tv endast på nätterna när jag inte kan sova. Då är det helt sjuka program. Så, jag har bestämt mig för att inte titta på TV mer. Jag ska försöka iaf. Tiden är dyrbar, för dyrbar för att sitta och titta på en ruta.

Er tid är också dyrbar. Inte bara min. Så ni kan väl också försöka att minska på TV tittandet. Kanske en minskning på 30 min varje dag? Då kan ni läsa en bok, tidning, läsa intressanta saker på internet eller leka med syskonen? Om ni blir nöjda med det kan ni fortsätta att minska tittandet ytterligare.

Vi skulle bli så mycket klokare av det. Tänk på saken!

Önskar er en trevlig kväll. / G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0