Du var en prick

Rubriken kanske borde varna om bilden här nedan. För er som inte gillar fötter, KOLLA INTE!
Samtliga fötter tillhör mina kusiner. Jag fascineras av utvecklingen som sker hos människan. Titta bara på den lilla foten! Den andra foten är minst 500% större.
Den lilla foten är tillochmed gigantisk om man tänker på hur liten man är från allra första början. Tänk er, man är bara en liten prick. I den lilla pricken bildas händer, fötter, hjärta, hjärna, skelett och miljarder andra celler. Om inte det här är ett mirakel, vad är då ett mirakel?
Tänk att just DU vann när alla prickar* simmade mot mål. Det var miljoner med prickar som ville samma sak som du men du vann! Hur coolt? Alla vi människor är alltså speciella. Vi är vinnare hela högen!





Att en bild med fötter fick mig att tänka på det.. jag är lite vrickad.

*jag vill inte skriva vad jag menar med prickar men ni förstår?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0