beautiful minds

sitter hemma.. tittar lite på filmen beautiful mind. den måste vara en av mina absoluta favoritfilmer.. jag kommer ihåg hur jag berätta den för G första gången jag såg den..

tänk om det var så, tänk om man själv är en psykisk sjuk person. tänk om man lever ett annat liv. tänk om du vore i ett mentalsjukhus, men du vet inte om det.. istället sitter du här och tror att du läser bloggen.. man kanske bara ligger i sin säng på sjukhuset och precis fått sin dagliga spruta.. tänk om dem där kompisarna som man träffat på tågresan inte finns. vem kan säga att de fanns, vem kan säga att de inte fanns.

kom o tänka på en uppgift jag fick av min lärare som respons till en text.. det var ungefär, hur vet man att något finns om man inte kan bevisa?.. bara för att man inte ser något betyder det inte att det inte finns.. bara för att majoriteten nekar saker och ting, bertyder det inte att de inte funnits/finns. jag menar om ett brott har skett och personen som begått brottet städar efter sig så att det inte finns ett enda spår kvar, betyder det inte att det inte har skett. så vem kan säga att det inte finns ngt paranormalt, det kanske finns, men vi kankse inte kan se det.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0