VET NI VAD JAG GÖR JUST NU?

Jag äter kebabpizza. Ett på natten. Det var dagens middag egentligen så det jag äter nu är leftovers.
Jag är lätt deras största stamkund. Vet ni hur jag vet det?

1. Alla där kan mitt namn, tillochmed de nya arbetarna tilltalar mig vid mitt namn.
2. De tar inte mig på allvar, (de behandlar inte mig som en dyrbar kund) de tar mig för givet
3. När ägaren ser mig säger han "G du var såhär liten (visar med handen hur kort jag var) när du kom till mig. Titta på dig nu!"
4. När han ser min mamma så säger han "Det är tack vare mig din dotter har blivit så stor"
5. Han säger "Du måste vara en mästare på att simma vid det här laget" (av alla altonos som jag har ätit)
6. Jag får alltid dubbelt så mycket mer än deras vanliga kunder


Nu har han en dotter som liknar mig på pricken tydligen. Varje gång jag ser honom eller hans fru så visar de bilder på sin dotter. En gång sa jag till honom att jag inte såg någon likhet. Då fick jag en konstig blick. Vad vet jag, jag har ju trots allt växt upp i hans pizzaria liksom.. Jag kan svära vid att det var det han menade med blicken.

/ G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0