smart tjej

Äntligen så har jag hittat en bil som jag KANSKE köper. De här dagarna har jag åkt runt lite för att kolla på några men det verkar alltid finnas något fel. Så synd. Men idag ringde min lärare (från trafikskolan) och sa att han har hittat en bil. Han sa att jag skulle ringa säljaren och försöka pruta. Jag gjorde det och mannen gick ner med 2000 kr.

Min lärare tyckte inte det var så mycket så han ringde och försökte själv men även då hade säljaren sagt samma sak.
Nu har han en idé. Vi ska gå och kolla på bilen tillsammans. Jag ska ta med mig pengarna. Kontanter alltså. Fast jag ska bara ta med mig den summan som jag är villig att betala. Efter att ha provkört bilen och blivit nöjd så ska jag ta fram pengarna (ja kommer typ sabba hela planen) och säga något i stil med "Hmm här har jag X kronor, (ska visa upp de) ska vi genomföra köpet?"

När min lärare sa det här började jag att garva. Jag kan inte sånt! Då sa han "G du förstår inte. Pengar har magnet i sig. Så snabbt han ser pengarna kommer han att skita i om det saknas någon tusenlapp. Jag gillar smarta tjejer du måste vara smart". Jag blev tyst ett tag tills han frågade "Nå, är du med?"

"Vilken orm du är!...... Men ok jag är med" svarade jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur gick det då?

2010-02-12 @ 14:17:55
Postat av: G

Knappt en timma efter att jag publicerat inlägget fick jag ett samtal från läraren. Bilen hade blivit såld.

2010-02-12 @ 15:20:59
URL: http://eglen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0