Min granne

Jag har en granne som bor på första våningen som är jättetrevlig. Alltid när hon ser mig inleder hon en konversation med "hej hoollyywoood". Sen börjar hon granska mina kläder och min frisyr. Sedan kommer alla komplimanger. Även när jag har en jättedålig dag och är helt ofixad och ful så säger hon att jag är jättevacker och "hollywood".

Idag såg jag henne igen. Denna gång var det en annorlunda granskning. Först kände hon på min mage och sa "bra du har ingen päron mage". Efteråt klämde hon på mina armar och sa "bra bra inga hängarmar".
Jag som alltid blir lite besvärad när jag träffar henne fick lite dåligt samvete nu denna gång. Hon är alltid så snäll och jag är liksom.. tom. Så jag bestämde mig för att vara snäll tillbaka. Det var ett riktigt misslyckat försök! Det resulterade i en dålig och konstig konversation.

Granne: Uuhhjj uhjj så söt vilken fin mössa.
Jag: *skratt skratt* Taack
Granne: Du är perfekt
Jag: DU är perfekt
Granne: Du e så lång och fin
Jag: Nej DU är så lång och fin

Mmm ni ser.. Hon är inte ens lång. Jag ska göra ett bättre försök nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0