JAG HAR BLIVIT TRÅKIG (läs vuxen)

Efter många tråkiga dagar så kom äntligen en rolig. Iförsig så blir dagen som man själv gör den till.
Tidigt på eftermiddagen ringde jag kompisen och frågade om vi skulle på en föreläsning. Ja sa hon. Iochmed ovädret så gick vi ut hemifrån tidigt. Som tur kom vi fram utan några förseningar.

Under tiden satt vi och åt i Subway. Han som jobbade där var jättetrevlig. Har ni tänkt på hur mycket bra personal betyder för ett företag? Vi fick kakor och rabatt. Han vet hur man ska imponera på mig.

När klockan närmade sig 17.00 började vi gå mot salen. Tyvärr kunde inte föreläsaren komma pga vädret. Först blev jag ledsen men vi fick en bra dag ändå. Jag lärde känna många nya människor och det var en sån fin stämning och lugn i gruppen. Sånt gör mig glad. Att se hur människor pratar med varandra på ett fint sätt. Deras respekt. Deras tålamod gentemot varandra. Sånt gör mig så lycklig.

På vägen hem skulle vi skjutsa hem en tjej som var engelsktalande. HAHAHA. Jag envisas med att prata fast än jag inte kan hantera språket. Alltså det går bara inte. Ibland var jag så otydlig (dålig) att hon vände sig bort och tittade ut genom fönstret. Hon trodde väl att jag snackade svenska eller nått och att det inte var riktat mot henne.
Inte nog med det så ska jag försöka ta hennes e-mail adress. Hon bokstaverar så fint och jag tittar snabbt på E (tolk). Det slutade med att E tog min telefon och skrev ner tjejens e-mail adress. Pinsamt men vad ska man göra.

Om jag ska förklara lite snabbt vad rubriken innebär då. Förut älskade jag att gå ut. Bara att sitta ute någonstans med kompisarna och inte göra någonting. Snacka strunt saker i något cafe. Men numera finner jag det så onödigt. Det känns som bortkastade timmar. Jag älskar att umgås med mina vänner men jag vill helst att det sker i samband med något vettigt. Som exempelvis föreläsningar, shopping (daaa), gym och... andra vettiga saker som jag inte kommer på just nu.

/ G


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0