Ett av två äktenskap blir misslyckat

Jag har ingen källa men det är något som jag har hört många gånger.

Ja, varför är det så? Minst en gång i veckan får jag höra att någon jag känner ska skilja sig eller har skilt sig. Nu har jag fått höra det igen. Tråkigt.
Denna gång är det en familj som står oss väldigt nära. Det som är ännu tråkigare är att kvinnor som vill skilja sig kommer till min mamma (?). Gud snälla kan de inte sluta med det. Min mamma lägger sig aldrig i och hjälper ingen när det kommer till sånt. Jag skulle inte heller tillåta något sådant.

Det blir bara värre. Sen frågar mamman och pappan, som ska vara de bästa förebilderna, sina egna barn om vilken förälder de föredrar. Det här är riktigt dåligt.
Jag fick också den frågan när mina föräldrar separerade. Jag va 6 år.


Men sen så finns det riktigt fina och lyckade äktenskap. Jag har några som förebilder. De vet naturligtvis inte om det. När jag ser dem blir jag verkligen glad. Allt ser så lätt ut. Och framförallt rätt. Det är så det ska vara. Det är så jag vill ha det.



/ hoppfull G




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0