RÄTT SKA VARA RÄTT

Oftast när det sker ngt på jobbet så är det ngt som har inträffat förut. Idag var ingen sådan dag. Idag hände ngt som aldrig hänt mig innan.

En kund (äldre man, nästan gammal, unggammal ((kan man säga så?)).. ) köpte 10 st flyttkartonger.
Vi har två olika typer av flyttkartonger, ena e pro och ena e ekonomiklass. Han köpte pro som ska kosta 249:- för tio st. Den andra som e lite sämre kostar 149:- för tio st.

Hur som. Jag scannar allt och säger "149 kr blir det". Han ser genast förvånad ut o säger "neej du den här kostar 249, det e den sämre som kostar 149". Hmm ok men den går in för 149 så .. det e väl bättre för dig säger jag.
Utan att svara sprang han bort till skylten och tog upp den o sa högt "titta ser du 249". Han såg såå gullig ut alltså.

Jag började skratta samtidigt som jag beundrade honom.






Det slutade med att han betalade 149:- och vi fick lova honom att höja priset enligt skylten. Han var svår att övertala men vi har faktiskt ingen funktion i kassan som höjer priset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0