Några minuter ur mammas liv

Häromdagen när hon skulle handla ngt från en matbutik stod hon i kö. Ett svenskt par hade stått bakom henne. Mamma hade tittar på dem och tänkt att de såg jättesöta och trevliga ut...

Ni vet sånna pinnar man lägger på banden när man handlar, sånna som klargör att här tar mina varor slut? Den pinnen hade mamma struntat i att lägga iochmed att hon endast hade en vara. Det gjorde den söta tjejen bakom förbannad.

Söt tjej: Du, man lägger faktiskt en sånhär (pinnen) efter sig själv!
Mamma: Jo jag vet.. (svordomar på vårt språk)
Söt tjej: Det här är Sverige och här talar man svenska!!
Mamma: Jo det vet jag också, men jag ville inte att ni skulle förstå vad jag just sa om er
Söta tjej: Ahaa...



Hahahah är hon inte lite för skön min mamma? Hon är väldigt frispråkig och kan svära väldigt mkt. Jag svär väldigt sällan och försöker få henne att sluta.. men ni ser, tillochmed bakom min rygg fortsätter hon med det.


Meddelande till E: Min mamma dog av garv när jag berättade om dig och polisen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0