Idag åker vi

Ska börja packa nu och kring 15.30 så ska vi börja åka. Jag är livrädd för flygplan. Verkligen.
Jag försökte göra ngt åt saken och anmälde mig till ett flygläger när jag var 18 år.
20 ungdomar valdes ut från hela Sverige och jag kom med. Där fick vi själva flyga flygplan (cessna, segelflyg och UL-flyg).

Det absolut roligaste var segelflyget. Det roliga med den är att den saknar MOTOR!!!! Man lyfts upp med hjälp av ett vanligt flygplan. Det är en rep som binder oss samman. Väl uppe i luften får man dra en spake så att repet släpper.. och där är du fri och göra vad du vill, som tex 4 volter i rad och sen en räjel dykning!!!!

Det var det härligaste jag varit med om. Inget ljud utav en motor, fri utsikt (jag satt där fram och piloten där bak) och fri att göra vad du vill i himlen. Volterna och dykningen var så bäst. De flesta hade spytt i luften men jag klarade mig.

Men ja, jag är fortf livrädd för stora flygplan.

Vi hörs om ngra dagar! /G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0