denna dag var lika händelserik som en heel månad!

Det tackar jag Gud för först och främst innan jag börjar klaga.

Dagen började med att jag skulle byta till sommardäck. Jag kände mig jättestolt.. tills jag gick ner till källaren för att ta ut sommardäcken. Helvete vad de väger. Jag lastade in de i bilen och blev heeelt svart överallt. Jag hade en fin vit kofta som inte längre var så vit.. Väl framme hos verkstaden gick det bra. De där gjorde allt. Sen skulle jag hem för att lägga in vinterdäcken i källaren. Då stod det arbetar gubbar vid porten. Först iakttog de mig. Jag kände mig ännu stoltare och tänkte "haah, en tjej kan också" tills... de började behandla mig som en man!!!

De brydde sig inte om det fanns tunga saker som hindrade mig, de hjälpte inte mig och sa tom åt mig att skynda på! Jag kände mig så manlig, trots min glittriga väska :( Det var inte kul. Jag har bestämt mig, det finns killgrejer och det finns tjejgrejer. Jämnställt ska det vara men alla har sina egna uppgifter. Punkt!

Runt 3 började mitt jobb. Idag hade vi en speciell dag för enbart företag så vi hade öppet till 22.00. Det började lugnt men sen blev allt apa! Alla var förvirrade, alla sa olika saker och allt gick fel. Charlotte Perelli fanns på plats och uppträdde. Jag fick springa runt där det behövdes folk (fast än jag inte kan ngt annat än kassan). Vid ett tillfälle satt jag i en utekassa helt själv. En familj kom och de började tala mitt språk. Det de inte fattade var att jag själv vad en av dem (får man säga så?). Kvinnan sa till mannen "det finns en kvinna här vi kan betala här ute" och mannen svarade "jag är rädd för kvinnan" och gick in i butiken igen. HAHAHAHA! För det första, kvinna?!?! Usch. För det andra, kul att jag skrämde honom, ingen har varit rädd för mig förut.

Juste, skämde ut mig framför miss Perelli också. De skulle köra ut med sin super snygga Audi q7a i think.. Och där står jag och vill kontrollera deras bil (det var drive in butiken och där kontrollerar man alla bilar som kör ut men nu visste jag inte att det var perelli och hennes män som satt i bilen). Det var tonade rutor på hela bilen och ingen gick ut ur bilen. Jag klistra fast mig vid förarens fönster och försökte se in. Sen när väl insåg vilka som satt inne vände jag mig snabbt om och såg aldrig mer tillbax:D

Nu är jag hemma.. ska börja jobbet kl 7 imorgon..


RESUME: Jag har känt mig som en man, som en kvinna (hatar det ordet) och jag har skämt ut mig framför en kändis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0