Tips

Det finns vissa saker som jag ångrar att jag inte gjorde. En sak är att jag inte tog körkortet så snabbt jag fyllt 18.
Idag är jag 21 och kämpar för fullt för o ta det där jävla kortet.
Nedan följer några tips på hur man kan förenkla detta helvete.


* För det första, gå till optikern och få ut ditt körkortstillstånd i god tid. De enklaste sakerna är de saker man oftast försummar och skjuter fram (jag).

* Ta gärna några lektioner i en trafikskola även om du har möjligheten att köra hemma. De lär grunderna ordentligt. Sedan kan du öva på dessa hemma om du möjlighet.

*Du som inte har möjligheten att köra hemma, som jag, får helt enkelt fortsätta med trafikskolan. Det blir dyrt men det finns inget du kan göra åt saken.

*Tvinga inte dig själv till att köra felfritt eller haka inte upp dig på dina fel. Vissa lär sig snabbt och för vissa tar det lite längre tid. Acceptera det

* Tänk inte på att lärarna i skolan försöker lura dig till att ta flera lektioner, eller att de slösar din lektionstid på onödiga saker. Nej. De har hur många elever som helst. Allt du lär dig är viktigt även om du inte tycker det.

*Tänk på att det är en livsinvestering. Slå ut pengarna som du slösat på körkortet i ca 10 år (egentligen mer än så) och dela det sedan i månader, dagar. Då kommer du att upptäcka att det är värt det.

* Försök att göra allt din lärare/pappa/mamma säger. Är du lugn, koncentrerad och tar till dig det du blir lärd så kommer du märka att det genast blir lättare.

* Tänk på att du sällan kommer åka buss tåg o sånt. Motivationen kommer sprudla!

LYCKA TILL! (har inga tips för skit teorin, hatar den)

Min älskade E tog sitt körkort direkt efter att hon fyllt 18. Duktig flicka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0