snäcka

Ni vet när man håller en snäcka intill sitt öra. Då hör man ljud och som barn brukade folk säga att det var havet man hörde. Men vet ni egentligen vad det är man hör? E berättade om det här igår.
Om vi hade haft läsare så hade jag väntat med att svara så ni blev nyfikna.. men som sagt om.
Det man hör är iallafall sin egen kropp (visst var det så E?)  Hur coolt?


Just nu sitter jag i vardagsrummet och ser på lite grejen från internet *host prison break*.
Det är två män i vårt kök och fixar nytt golv. Fan vad mycket väsen de för.
Nu skrek ena mannen "aaah". Hehehe.
Egentligen så borde jag också vara i skolan nu. Min skola är i Gävle. Minns inte om jag har nämnt det förut men jag bodde där i två år. Flyttade tillbaks till mamma nu i Augusti. Det är ganska överskattat det här med att bo ensam. Eller det kanske skiljer sig från person till person men det tyckte jag iaf.
Visst är det otroligt skönt att styra allting själv och bara göra det man själv har lust till och vill. Men i längden blir det väldigt ensamt, tråkigt och tyst!

Ja men skolan.. jag studerar till fastighetsmäklare. Utbildningen är 3 år men man får sin mäklar licens efter 2 år. Nu är jag inne i min näst sista termin. Jag är tre tentor ifrån att få min licens. Det borde jag kunna fixa fan men jag har ingen ork eller lust just nu. Ingen motivation alls.

Det är lustigt att tre bästa vänner, som alltid är med varandra och som alltid har delat samma åsikter och tankar (oftast) har så olika intressen. Då syftar jag på att E pluggar arkitektur och snart medicin, vår obloggande vän något annat och jag mäklare. Så kan det gå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0