härmapa

När jag läste Es inlägg tänkte jag på hur det låter när min mamma talar svenska.
Hon har ett jobb och klarar sig galant men det finns vissa saker som hon vägrar lära sig.

Vad heter det = vad hetterii
rinner = ringer
pyjamas = pysham
lever hans pappa = är hans pappa lever?

En gång när vi var hos läkaren så ska hon säga "det rinner bara hela tiden" men hon säger "det ringer bara hela tiden". Läkaren såg vilsen ut till en början men det löste sig.


Min pappa då? Han är en sådan som säger "eta" istället för äta. Han är inte svensk.
Har inte skrivit något om min pappa på bloggen. Kan göra det lite nu. Mina föräldrar skildes när jag var 6-7 år och sedan dess har jag bott med min mamma. Idag är pappa gift med en annan och de har adopterat tvillingar. De bor ute på landet. Hans liv är totala motsatsen till mitt liv idag.
Det är coolt hur livet kan ändras. Vem skulle anat att det skulle bli såhär? Det får bli ett inlägg om hur mina föräldrar träffades någon gång.

/ G


Kommentarer
Postat av: E

hahahah du får inte glömma din mamma sittrech.. om min mammas benhkrudd eller ngt:D

2009-12-29 @ 01:34:18
URL: http://eglen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0