dagen

Tillskillnad från G gör min familj alltid ngt på nyår. Just på nyår men inget på resten av dagarna. Varje år denna dag samlas hälften av min stora familj (min farbror o faster) hos någon.

I år är det hos oss. Det kommer bli middag. Pappas har lagat oxfilé med potatisgratäng o mamma har lagat förrätterna. Efterrätten bjuder farbror på han ska göra en annan klassiker inom släkten.

Genom åren har släkten utökats, två av kusinerna har gift sig så och förra året fick vi ännu en tillökning, ett av paret har fått en liten gullunge.. Två dagar i sträck har jag drömt om honom, jag har verkligen saknat det där barnet.

Vaknade på morgonen och hjälpte till mamma med städning. Nu vilar jag lite. Men snart kommer dörren ringa och det kommer att vara fullt upp.

Hinner nog inte skriva ngt annat idag. Kanske seent sent när alla har gått. Om jag orkar.

ses sen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan inte ni skriva vart ni har ert ursprung.. skulle vara kul att veta :)

2010-01-07 @ 18:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0